چاپ تیشرت چگونه است؟

تیشرت یکی از محبوب‌ ترین لباس‌های امروزی است که علاوه بر راحتی , با یک طراحی اختصاصی‌ شخص ، شیک نیز می ‌شود! همین ویژگی‌ های چندگانه سبب می ‌شود که تی شرت به یک ابزار اثر گذار برای بازاریابی تبدیل شود چرا‌که با طراحی یک لوگو یا این که پیام تبلیغاتی بر روی آن , می‌ تواند مورد به کارگیری کسب‌ و امور قرار بگیرد!

ممکن است پیراهن مورد‌علاقه شما لکه ‌دار یا این که پاره شده‌است و کلی نیز رخنه‌ دارااست , ولی شما دوست ندارید که آن را به دور بیندازید! از آنجایی‌ که طرح روی یک پیراهن اولین چیزی است که مردم به آن دقت می‌نمایند تیشرت مد نظر شما قسمتی از خود شما شده‌است که تا حدودی قابل ‌درک است . برای اکثر مردم , تی شرت ‌ها قسمتی از نام و نشان شما می‌باشند که ولی احتمالا برای سایر افراد تبلیغات بدون‌پول محسوب شوند!

آیا شما ایده منحصر به فرد به ‌فردی برای پباده سازی یک تی شرت دارید که حدس می‌زنید سایرافراد نیز حس مشابهی نسبت به آن داشته باشند؟ آیا در جستجوی رویه ‌های جایگزین می باشید تا کسب‌ و فعالیت خویش را تبلیغ فرمایید یا این که احتمالا در جستجوی درآمد جانبی میباشید که از روش فروش به دست آورید؟ آیا می ‌خواهید که یادبود یک مراسم مختص مثل جشن و پایکوبی ولادت یا این که تزویج خویش را در روی یک تیشرت ثبت کنید؟

هر علتی که برای پباده سازی پیراهن دارید , اصول پباده سازی تی شرت یکسان است ولی کاری که شما با آن‌ ها می‌ نمائید است که اهمیت دارد!

در‌این مقاله , ما بدون نقص ‌ترین راهنمای چاپ تیشرت را به شما ارائه می دهیم و شما‌را با کل مراحل طراحی تیشرت آشنا میکنیم , از لحظه خلق و خوی ایده تا ایجاد انبوه! فرقی نمی کند که شما چه قدر ( بسیار یا این که کم ) تجربه دارید , نکته‌ های کمکی ارائه ‌شده در‌این مقاله همه‌ چیز را یک جا به شما آموزش می‌ دهد.

چگونه در ۸ قدم یک تیشرت طراحی کنید:

  1. چرا به یک تیشرت احتیاج دارید.
  2. بودجه خود را دقیقا به مبلغ و تعداد تعیین کنید.
  3. گزینه ‌های چاپ را بشناسید:
    • چاپ اسکرین
    • گرافیک‌ های وینیل
    • چاپ مستقیم روی تیشرت
  4. ایده طراحی خود را ایجاد کنید:
    • انواع تیشرت
    • استایل و تصاویر
    • تایپوگرافی
    • رنگ
    • چاپ اختصاصی
  5. یک طراح حرفه ‌ای پیدا کنید.
  6. طراحی انجام شده را ارزیابی کنید.
  7. فایل ‌های مناسب را از طراح تحویل بگیرید.
  8. یک چاپخانه حرفه‌ ای پیدا کنید.


چرا به یک تی شرت احتیاج دارید ؟


بدون این ‌که ادله شما برای طراحی یک تی شرت چه چیزی است  و چگونه تیشرت را طراحی می کنید ، باید بدانید که  مهم یک هدف برندینگ در عمل است! در شرایطی ‌که شما تیشرت‌ ها را برای هدف ها تبلیغاتی به کارگیری می‌ نمایید , مارک سازی انگیزه اساسی شماست . چه بسا در شرایطی‌که صرفا برای فشن و مد پیراهن طراحی می‌ فرمائید , شما هنوز نیز نیاز دارید که یک تصویر یک پارچه از مارک خویش بر روی تمامی تولیدها طراحی نمائید . در‌حالتی که نیز برای استعمال فردی است , به عنوان مثال یادبود یک مراسم کلیدی , شما بایستی مطمئن باشید که طراحی تی شرت شما به ‌صورت به طور کامل واضح این انگیزه را ابراز می‌ نماید .

در صورتیکه هنوز عمل را استارت نکرده ‌اید , یک لیست از اِلمان‌ های حساس مثل تم‌ ها , استایل ‌ها و خصوصیت ‌های شخصیتی را که می‌ خواهید مارک و تی شرت شما آن ها را نمایش دهد بنویسید . آیا مارک شما بازیگوش است یا این که جدی؟ یگانه است یا این که سنتی؟ لاکچری است یا این که مقرون‌ به ‌صرفه؟ یک طراحی هدفمند تی شرت می‌ تواند در یک نگاه به تمامی این سوال ‌ها جواب دهد



یک نگاه پر سرعت به عکس‌ های بالا بیندازید . این تصاویر چه چیزی را در امر کمپانی Brewmasters ابلاغ می کنند؟ برای استارت , آن ‌ها خویش را خیلی دورازشوخی نمی‌ گیرند و ابزار های چوبی نشان می‌ دهند که فرایند تخمیر به‌ صورت سنتی انجام می ‌شود که به یک طعم کلاسیک اشاره می‌ نماید و همگی این داده ها تنها از یک عکس کارتونی استنباط می ‌شود!

برای داشتن موثرترین طراحی , از ایده آل خویش مسافت بگیرید و بر روی داده حقیقی و قابل‌اندازه ‌گیری تمرکز نمائید . مشتری ‌های انگیزه شما چه افرادی هستند؟ آن ‌ها می‌ خواهند با کدام خصوصیت ‌های شخصیتی یک مارک تعامل کنند؟

در این مقاله , ۴ انگیزه تیشرتی به شما توصیه می ‌دهیم تا شما‌را در فرآیند طراحی تیشرت ارشادوراهنمایی نمایند و یاری نمایند تا شما متوجه بشید.

هدیه‌ تبلیغاتی

در این سناریو، تیشرت‌ های شما هدیه‌ هایی هستند که به دیگران می‌ دهید تا برند خود را در ذهن مشتری ‌های احتمالی حفظ کنید. این هدیه‌ ها می ‌توانند در نمایشگاه‌ ها، کنفرانس‌ ها و سایر مراسم تبلیغاتی ارائه شوند یا حتی در یک جلسه تجاری هدیه داده شوند.


استفاده در داخل شرکت

کارکنان یک شرکت می ‌توانند این تیشرت‌ ها را با هدف ایجاد یکپارچگی یا علاقه شخصی دریافت کنند و یا حتی به ‌عنوان یونیفرم بپوشند. این اهداف، برای اینکه در آن ها نیاز قوی برای برند سازی وجود دارد، مشابه هدیه‌ های تبلیغاتی هستند.

کالای فروشی

تیشرت ‌های شما یک محصول هستند که شما قصد دارید بفروشید، پس حتما استایل، قابل فروش بودن و استراتژی کسب ‌و کار را در نظر بگیرید. شما باید موقعیت تیشرت خود در بازار را درک کنید، پس تحقیق را حتما در نظر بگیرید تا سلیقه مشتریان خود را پیدا کنید. سلیقه شخصی خود شما نقطه خوبی برای شروع است؛ اما هنگامی‌ که نوبت فروش به عموم مردم می ‌شود، داده قابل ‌اندازه‌ گیری همیشه بر حدس و گمان ارجحیت دارد.

سوغاتی

مناسبت‌ های خاص نیاز به سوغاتی دارند و تیشرت‌ ها همیشه یک گزینه خوب برای این منظور هستند. سوغاتی‌ ها هم اهداف مشترکی (مانند ایجاد یکپارچگی و علاقه شخصی) با تیشرت‌ های استفاده شده در داخل شرکت دارند با این تفاوت که برای یک مخاطب محدودتر و غیررسمی‌ تر طراحی شده‌ اند.
فارغ از نحوه استفاده تیشرت‌ ها، بیشتر تیشرت‌ ها به گونه ای تبلیغاتی هستند. حتی اگر شما تیشرت ‌ها را به‌عنوان کالایی برای فروش طراحی می‌ کنید، لوگوی برند خود را روی آن ‌ها قرار دهید تا مردم بدانند که چه کسی تیشرت را طراحی کرده است که شاید آن‌ ها هم سفارش مشابهی داشته باشند. لوگوی شما باید حضور پررنگ و قوی در روی هر تیشرت داشته باشد.
کیفیت طراحی باید مشابه یک بیلبورد تبلیغاتی باکیفیت و هوشمند باشد. تیشرت‌ها چیزی بیش از یک لباس هستند، برای اینکه هر بار شخصی آن ‌ها را در مکان‌ های عمومی می ‌پوشد برای شما بازدید کسب می‌کند مخصوصا اگر صاحب تیشرت آن را دوست داشته باشد و زیاد بپوشد!
پس ‌از اینکه اهداف خود را تعیین کردید، می‌ توانید جنبه ‌های متفاوت طراحی تیشرت را اولویت ‌بندی کنید. برای مثال، فشن و مد، شاید برای بسیاری از تیشرت‌ های فروشی یک اولویت بالا باشد اما برای هدف هدیه به کارکنان، اهمیت زیادی ندارد. شما باید طراحی خود را طوری انجام دهید که نیازهای شما را تامین کند.

بودجه خود را دقیقا به مبلغ و تعداد تعیین کنید.

شما احتمالا برای چاپ تیشرت مضطرب هستید که قابل‌درک است اما در ابتدا باید جزییات زیادی را مشخص کنید تا بهتر بتوانید طراحی خود را متمرکز کنید. این جزییات مهم بودجه و تعداد تیشرت هستند. اینکه چه مبلغی می توایند صرف کنید و چه تعدادی تیشرت احتیاج دارید، روی طراحی شما تاثیر می‌ گذارند.
برای مثال، مبلغ و تعداد به شما کمک می‌ کنند تا تعیین کنید که چه تعدادی رنگ می ‌توانید استفاده کنید. با توجه به متد چاپ، رنگ‌ های اضافه ممکن است که هزینه اضافه داشته باشند. اگر بودجه شما محدود است، یک راه خوب برای صرفه‌ جویی، محدود کردن رنگ ‌ها است.
تعداد تیشرت‌ هایی که احتیاج دارید هم روی متد چاپ شما تاثیر می‌گذارد. برخی متدها مناسب چاپ در تعداد زیاد هستند؛ اما سایرین هزینه بیشتری برای هر تیشرت دارند و برای سفارش‌ های کوچک مناسب‌ تر هستند.
پس قبل از اینکه حتی شروع کنید که به طراحی و یا چاپ فکر کنید، بودجه و تعداد چاپ را به‌ صورت هماهنگ برنامه ‌ریزی کنید.

گزینه ‌های چاپ تیشرت را بشناسید.

هنگامی‌ که در جستجوی بهترین متد چاپ تیشرت خود هستید، فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. هزینه، ظاهر، زمان تولید، مواد اولیه، همه فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر داشته باشید. هر چه درباره هر متد بیشتر بدانید، راحت ‌تر می‌ توانید تصمیم بگیرید که کدام‌یک برای شما بهتر است.

چاپ اسکرین

این متد استاندارد طلایی برای چاپ روی تیشرت است. چاپخانه انتخابی شما اسکرین‌ های اصلی را برای طرح شما می ‌زند که برای هر رنگ یک اسکرین گرفته می‌ شود سپس شما می‌ توانید با استفاده از آن ‌ها تیشرت های خود را در تعداد زیاد چاپ کنید.
مزایا: استاندارد قابل ‌اعتماد برای چاپ، مقرون ‌به ‌صرفه و باکیفیت که برای سفارش ‌های بیش از ۲۰ عدد ایده آل است.
معایب: یک اسکرین تازه برای هر رنگ جدید یا طرح جدید مورد نیاز است که هزینه ‌ها را بالا می ‌برد. طرح‌ های رنگارنگ معمولا گران تمام می‌ شوند.

گرافیک ‌های وینیل

متد دیگری با شیوه انتقال با حرارت، چاپ وینیل وجود دارد که از وینیل ماندگارتر به جای جوهر خالی استفاده می‌کند.
مزایا: بسیار ماندگار و باکیفیت است و برای زمانی ایده ‌آل است که شما بخواهید طرح شما کاملا متمایز باشد.
معایب: رنگ‌ های اضافه هزینه بیشتری دارند پس طرح‌ های پیچیده گران تمام می‌ شوند که برای سفارش‌ های بزرگ مناسب نیستند.

چاپ مستقیم روی تیشرت (چاپ بر اساس تقاضا)

یک گزینه جدیدتر که از آزادی چاپ جوهرافشان استفاده می ‌کند اما مستقیما بر روی تیشرت چاپ می‌ کند.
مزایا: چاپ های کاملا سفارشی که بیشترین مقدار جزییات و انتخاب رنگ فراوان دارند.
معایب: برای سفارش‌ های کوچک یا شاید فقط یک سمپل مناسب است. هر چه بیشتر چاپ کنید، کمرنگ‌ تر می ‌شود و بر روی تیشرت های رنگ تیره خوب نتیجه نمی‌ دهد.

ایده طراحی خود را ایجاد کنید.

از اینجا قسمت جالب کار شروع می ‌شود. حالا باید بفهمید که چه طرحی باید روی تیشرت شما قرار بگیرد! مطمئن شوید که در همان ابتدای کار وارد این بخش نمی ‌شوید؛ بلکه هر چه زمان و کار بیشتری برای آمادگی این بخش قرار دهید، بهتر است.
طراحی شما می ‌تواند در یک میلیون مسیر متفاوت جهت بگیرد. همان‌ طوری که در حال ایجاد یک طوفان فکری (BrainStorming) هستید، از نکته‌ های کمکی پائین استفاده کنید تا خلاقیت خود را متمرکز کنید:

انواع تیشرت

با وجود همه این صحبت‌ ها در مورد تیشرت، ممکن است خیلی راحت فراموش کنید که انواع متفاوت تیشرت وجود دارد.  تعدادی از انواع تیشرت ها به‌ شکل زیر هستند:


قبل از اینکه در مورد نوع مناسب تیشرت تصمیم بگیرید به مخاطب خود فکر کنید و اهداف خود را هم در نظر بگیرید ؛ مثلا یک تیشرت کوتاه و تنگ شاید انتخاب مناسبی برای تبلیغ یک دفتر وکالت نباشد!
همان ‌طوری که ایده ‌های خود را طرح می‌ زنید، مطمئن شوید که برای سایز واقعی تیشرت مناسب هستند. برای طراحی از یک سایز ۱۸*۱۸ اینچ (۴۶*۴۶ سانتی‌متر) استفاده کنید و برای تست، طرح را روی یک تیشرت قرار دهید. البته این بدان معنا نیست که مجبورید همه فضا را با طرح خود پر کنید اما یک طرح با سایز واقعی به شما کمک می ‌کند تا ابعاد را درست اندازه‌ گیری کنید.
پس‌ از اینکه طرح خود را آماده کردید، در نظر بگیرید که بر روی سایزهای متفاوت کوچک و بزرگ چگونه دیده می‌ شود. اگر روند چاپ اسکرین را در نظر گرفته ‌اید، سایزهای متفاوت ممکن است که به اسکرین ‌های متفاوت نیاز داشته باشند که به معنای هزینه بیشتر است.

استایل و تصاویر

در این مرحله، شما باید به غریزه خلاقیت و هنری خود اعتماد کنید تا پیام‌ های خود را ابراز کنید. سؤال‌های پایین را که قبلا هم اشاره کرده ‌ایم، فراموش نکنید:
  • برند شما چیست؟
  • بازار هدف شما چه کسانی هستند؟
  • چرا در حال طراحی یک تیشرت هستید؟
هنگامی‌ که همه این اطلاعات را کنار هم قرار دهید، آماده هستید که برای طراحی تیشرت خود تصویرسازی کنید.
برای نمونه، به طراحی تیشرت دایناسوری Prim’s نگاه کنید. این برند برای کالاهای کودکان است پس استایل هم به‌ تناسب آن بامزه و کارتونی است تا برای بازار هدف خود جذاب باشد.
این نمونه را با برنده مسابقه طراحی تیشرت کدو حلوایی مقایسه کنید که توسط سایت tshirtprofessional انجام شده است.
فستیوال موسیقی راک آلمان قطعا برای کودکان تبلیغ نمی‌ شود! برای همین، طراحی آن ‌ها به مواد اولیه خاص ‌تری دسترسی پیدا می‌ کند که مناسب مشتری ‌های هدف است.
البته، به‌ جز طرح‌ های ترسناک و یا بامزه، گزینه‌ های بیشتری هم وجود دارند:

Alex lalove به شما نشان می‌ دهد که چگونه یک تیشرت حرفه ‌ای بدون خطر را طراحی کنید بدون اینکه خسته ‌کننده باشد. طرح برنده ایشان، برند Datafinity را تبلیغ می ‌کند که لوگوی خود را در مرکز و جلوی تیشرت دارد اما ظاهر و احساس تیشرت را طوری طراحی کرده است که نسبت به یک تیشرت استاندارد تجاری، به روزتر و شیک ‌تر به نظر بیاید.
به یاد داشته باشید که تیشرت طراحی شده شما روی بدن به نمایش گذاشته می ‌شود. بدن‌ هایی که لزوما همیشه به‌اندازه ‌ای که شما می‌ خواهید متناسب نیستند. از آنجایی‌ که نمی ‌دانید که عدم تناسب بدن و لایه‌ های چربی اضافه در کجای تصویر شما دیده خواهد شد، پس به طرح‌های ساده و غیر پیچیده فکر کنید
به دلایل مشابه، شما باید از تصاویر با جزییات زیاد دوری کنید جزییاتی مانند گرادینت ظریف رنگ‌ ها و خطوط بسیار پیچیده، پس همیشه جانب سادگی را حفظ کنید!

تایپوگرافی (حروف‌ نگاری)

فونت‌ هایی که شما انتخاب می‌ کنید چیزهای زیادی در مورد برند شما می‌ گویند. فونت‌ های Serif یا فونت ‌های اسکریپت، کلاسیک‌ تر به نظر می ‌آیند اما فونت‌ های Sans-serif طرح شما را مدرن ‌تر می‌ کنند. تیشرت‌ ها فرصتی بیش از سایر بخش‌ های طراحی گرافیک به شما می ‌دهند تا با فونت‌ های نمایشی جالب و جذاب بازی کنید اما قابلیت خوانا بودن را هم در نظر داشته باشید. اگر کلمات روی تیشرت برای ارتباط پیام شما مهم هستند، مطمئن شوید که آن ‌ها توسط تایپوگرافی پیچیده و در هم ریخته، نادیده گرفته نمی‌ شوند.

رنگ در طراحی تیشرت

اِلمان طراحی که در بیان فوری شخصیت، بهترین نقش را دارد، رنگ است. هر رنگ و سایه‌ روشنی یک احساس و هیجان را برمی‌ انگیزد و مانند یک میانبر می‌ ماند که یک اطلاعاتی را در یک نگاه در مورد برند شما توصیف می‌ کند.
طراحی تیشرت دو مجموعه رنگ دارد که باید در ذهن خود داشته باشید: رنگ ‌های پارچه و رنگ‌ های چاپ. برای اطمینان از اینکه این دو مجموعه همدیگر را کامل می ‌کنند، همیشه رنگ ‌های پارچه را به‌عنوان پس‌ زمینه ایده ‌های طراحی خود به کار ببرید و توجه داشته باشید که یک پارچه رنگ شده می‌ تواند روی اینکه جوهر چگونه به نظر می‌ آید، تاثیر داشته باشد پس مطمئن باشید که در مورد این موضوع با چاپخانه صحبت می‌ کنید!
با توجه به نوع عملکرد جوهرهای تیشرت، چاپ رنگ ‌ها می‌ تواند اندکی سخت باشد. ارزان‌ ترین راه برای چاپ طرح شما این است که رنگ ‌ها را تخمین بزنید. فقط به یاد داشته باشید که «سبز کله‌ اردکی» شما ممکن است دقیقا مانند «سبز کله ‌اردکی» چاپخانه نباشد!
البته تطبیق دقیق رنگ‌ ها با Pantone (PMS) یا جوهر های سفارشی CMYK ممکن است؛ اما آن ‌ها گران ‌تر هستند. PMS از رنگ ‌های دقیق و از پیش تعیین شده استفاده می ‌کند که چاپخانه انتخابی شما می‌ تواند بخرد. چاپ CMYK تقریبا هر رنگی را با ترکیب رنگ‌ های آبی فیروزه ‌ای، سرخابی، زرد و مشکی ایجاد می‌ کند. با چاپخانه خود هماهنگ کنید تا بفهمید که چه گزینه‌ هایی در دسترس است.

تکنیک‌ های تخصصی چاپ

مانند هر رسانه چاپ دیگری، تیشرت ‌ها هم گزینه‌ های خاص برای جوهر دارند:
  • پلاستیزول (Plastisol): جوهر استاندارد استفاده ‌شده در چاپ اسکرین
  • فویل (Foil): براق و منعکس‌ کننده
  • ناولتی (Novelty): اکلیل، هولوگرام یا ایجاد احساس شادی
  • های دنسیتی (High-density): برای ایجاد ظاهر چند بعدی که انگار از تیشرت بیرون زده است
  • ژل (Gel): مانند های دنسیتی اما با ظاهر خیس‌ تر
  • پایه آب (Water-based): بدون احساس و کاملا جذب پارچه
  • یک طراح حرفه‌ ای پیدا کنید.
آیا مهارت طراحی دارید؟ اگر ندارید، نگران نباشید. تعداد زیادی طراح حرفه‌ ای وجود دارند که آماده ‌اند تا ایده طراحی شما را به واقعیت تبدیل کنند. در کل دو مسیر وجود دارد که شما می ‌توانید انتخاب کنید:

خودتان انجام دهید (DIY)

مزیت اصلی طراحی یک تیشرت توسط خودتان، قیمت آن است. اگر بودجه شما محدود است پس تصمیم قبلا برای شما گرفته شده است! آزادی طراحی توسط خودتان یک مزیت بزرگ است اما فراموش نکنید که طراحان حرفه‌ ای با نگرانی ‌های فنی طراحی تیشرت و مشکلات دیگر آشنا هستند. اگر در جایی که ما به CMYK اشاره کردیم، مضطرب شدید، شاید بهتر باشد که کار طراحی را به یک حرفه‌ ای بسپارید!

استخدام یک طراح حرفه‌ ای

به جای اینکه به خود بازاریابی، برند سازی و طراحی گرافیک آموزش دهید چرا به یک نفر پرداخت نکنید که همه این مهارت‌ ها را از قبل دارد؟!
مشارکت با یک فریلنسر کار سختی است؛ اما می‌ تواند بسیار جالب باشد. سعی کنید که یک طراح انتخاب کنید که مثل شما فکر می ‌کند و آنچه شما در جستجوی آن هستید را درک می ‌کند. شخصیت، استایل طراحی و تجربه طراح را در نظر بگیرید. شما حتی می ‌توانید با راه ‌اندازی یک مسابقه طراحی تیشرت، با تعداد زیادی طراح به ‌صورت هم‌ زمان کار کنید.
پس‌ از اینکه طراح خود را پیدا کردید، باید هدف خود را به ‌صورت کاملا شفاف بیان کنید. به آن ‌ها در مورد ایده طراحی، پیام و مخاطب هدف خود بگویید و جزییات رنگ، لوگو، استایل، نوع تیشرت و مشخصات چاپ را هم شامل کنید. برای آن‌ ها تصاویر طراحی را ارسال کنید که با استایل مورد نظر شما هماهنگ هستند. هر چه لازم است آن‌ ها بدانند را به توضیح بدهید تا بهترین طراحی تیشرت را داشته باشید.

طراحی انجام شده را ارزیابی کنید.

همان ‌طوری که گزینه‌ های طراحی به شما ارائه می‌ شوند، همه نسخه ‌ها را مرور کنید و موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید. مایحتاج فنی و بازاریابی خود را هم فراموش نکنید. آیا طراحی شما در روی یک تاپ کوتاه و جذب جا می‌شود؟ آیا مقدار رنگ مورد نیاز در محدوده بودجه شما است؟ آیا پیام شما مناسب است؟ طراحی تیشرت مانند یک مسابقه هنری نیست بلکه یک تصمیم تجاری است. بازخورد خود را به‌صورت شفاف به طراح خود بیان کنید تا مطمئن شوید که گزینه ‌های بعدی بهتر می‌ شوند.
سپس، مطمئن شوید که طرح را هم با شرکای خود و هم با مردمی که هیچ ارتباطی با کار شما ندارند، بررسی می‌ کنید. مردم آگاه و تیزبینی که به ‌صورت نزدیک با طراحی تیشرت شما ارتباط ندارند متوجه مواردی خواهند شد که شما هرگز متوجه نمی ‌شوید!
در نظر بگیرید که از آن ‌ها سؤال ‌های زیر را بپرسید:
  • هنگامی ‌که به این تیشرت نگاه می‌کنید، چه پیام اصلی را دریافت می ‌کنید؟
  • این تیشرت برای چه کسی طراحی شده است؟
پاسخ آن‌ ها به این سؤال ‌ها کمک می ‌کند تا درک کنید که تیشرت شما همان چیزی را که شما می‌ خواهید بیان می‌ کند. اگر نمی‌ کند، به سراغ طراح خود بروید و راهی برای تغییر طرح پیدا کنید.
  • فایل ‌های مناسب را از طراح خود تحویل بگیرید.
حال که بهترین طراحی تیشرت را انجام داده‌ اید، به سراغ اطلاعاتی بروید که از طراح خود دریافت کرده ‌اید و مطمئن شوید که شما فایل ‌های مناسب را در اختیار دارید.
شما احتمالا فایل ‌های زیر را احتیاج دارید:
  • طرح در فرمت وکتور: این فایل احتمالا یک فایل Adobe illustrator یا PDF یا EPS است. شما برای هر طراحی متفاوت تیشرت به یک فایل مجزا احتیاج دارید.
  • کد رنگ‌ها: اگر طراح شما از رنگ‌ های سفارشی استفاده کرده است، مطمئن شوید که کد رنگ‌ های CMYK یا Pantone را تحویل گرفته‌ اید تا همه ‌چیز دقیقا همان چیزی باشد که شما می ‌خواهید.
  • یک چاپخانه حرفه‌ ای پیدا کنید.
به ‌محض اینکه طرح شما آماده است، زمان چاپ فرا می ‌رسد! یک چاپخانه پیدا کنید که متد چاپ مورد نیاز شما را با قیمتی که شما می‌ توانید تقبل کنید، ارائه می‌ دهد. البته، ویژگی ‌های اضافه و تخفیف هم برای شیرین کردن معامله خوبند! مرور همه گزینه‌ های چاپ برای پیدا کردن بهترین گزینه برای این پروژه خاص شما، معمولا به تجربه و زمان احتیاج دارد برای همین ما در اینجا این کار را برای شما کوتاه می ‌کنیم:
  • تحقیق کنید که اگر چاپخانه یک دپارتمان هنری دارد. نه ‌تنها متوجه می ‌شوید که چاپخانه در دفتر خود کار چاپ را انجام می‌ دهد بلکه معمولا این ‌گونه دفاتر چاپ، کار حرفه‌ای ‌تری انجام می ‌دهند برای اینکه فقط چاپخانه ‌های موفق می‌ توانند یک دپارتمان هنری داخلی حفظ کنند.
  • سمپل تیشرت های کار شده توسط چاپخانه را به جای عکس‌ های طراحی شده درخواست کنید. بیشتر شرکت ‌های چاپ، بازدیدکننده ‌ها را دوست دارند. پس سری به آن ‌ها بزنید تا تیشرت های آن ها را ببینید و لمس کنید. به خاطر داشته باشید: کار یک چاپگر این است که طراحی را به یک چاپ واقعی تبدیل کند و فقط یک محصول نهایی می‌ تواند این واقعیت را به ‌خوبی نشان دهد.
  • با یک چاپخانه که می‌ خواهید در آینده هم با او کار کنید، رابطه بلند مدت بسازید. یک چاپخانه پیدا کنید که بیش از ۶ رنگ را چاپ می ‌کند حتی اگر شما این تعداد رنگ را برای پروژه اول خود احتیاج ندارید اما شاید در آینده احتیاج داشته باشید.
  • اگر سفارش بزرگی دارید، مطمئن شوید که چاپخانه قبل از چاپ، سمپل ارائه می‌ دهد. تا زمانی که یک سمپل از آن را نبینید، نمی ‌توانید بفهمید که طرح انجام شده چگونه بر روی تیشرت قرار می‌ گیرد.
  • مراقب هزینه‌ های اضافه مخصوصا در مورد اسکرین‌ ها، فیلم ‌ها یا تطابق رنگ‌ های پنتون باشید. درست مانند هر صنعت دیگری، موارد جانبی و مخفی زیادی وجود دارند پس همه فاکتور را به ‌دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که چاپگر از ابتدا با شما صادق است.

زمان طراحی تیشرت است!

هر ساله طراحی و چاپ تیشرت ، بیشتر در دسترس همه قرار می ‌گیرد. تیشرت‌ ها آیتمی هستند که هر کسب‌ و کاری می‌ تواند از آن‌ ها بهره ببرد تا زمانی که می‌ داند که چه می ‌خواهد و چه کاری انجام می‌ دهد! امیدواریم که این راهنمای کامل طراحی تیشرت، همه آنچه نیاز دارید را به شما ارائه داده است تا هر چه زودتر وارد دنیای طراحی و تولید تیشرت شوید!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تاریخچه کفش

چگونه اقتصادی لباس بخریم؟